آموزش

فرم چند مرحله‌ای

چه زمانی به فرم های چند مرحله ای نیاز داریم؟

تنظیم فرم های چند مرحله ای انجام وظایف پیچیده را آسان تر می کند. به عنوان مثال، به جای یک فرم تک گیج کننده برای سفارشات آنلاین، می توانید یک فرم چند مرحله ای تنظیم کنید. فرم‌های چند مرحله‌ای اطلاعات را از فرم سفارش آنلاین شما در صفحه‌های متعدد و دسته‌بندی آسان نمایش می‌دهند. 

وقتی کاربران سایت شما با دیدن فرم سر در گم می شوند. یعنی فیلد های موجود در فرم شما زیاد باشد و کاربر با دیدن آنها از پر کردن فرم صرفنظر کند.

یک فرم معمولی از یک صفحه تشکیل شده است، اما اگر موارد زیادی وجود داشته باشد، می تواند باعث شود که کاربران احساس استرس کنند. فرم ها با استفاده از فرم های چند مرحله ای (فرم هایی که از چندین صفحه تشکیل شده اند)، می توانید تعداد موارد نمایش داده شده در یک صفحه را کنترل کنید و فرم هایی ایجاد کنید که استرس کمتری برای کاربران داشته باشد

فرم آنلاینی را که توسط فرمول طراحی میشود میتوان به دو صورت نمایش داد. حالت های نمایش فرم شامل “نمایش کلاسیک” و “نمایش مرحله ای” است. هنگامی که نمایش کلاسیک انتخاب شود، همه فیلدهای فرم را میتوان در یک صفحه به نمایش درآورد و یا حتی در صورت تمایل و بسه به نوع فرم در چند مرحله فیلدها را قرار داد. اما در نمایش به صورت مرحله ای یا خطی، هر فیلد در یک صفحه یا مرحله ای مجزا نسبت به فیلد دیگر قرار میگیرد و نمیتوان بیش از یک فیلد را در هر صفحه به نمایش درآورد. به همین ترتیب برای مشاهده فیلدهای دیگر باید به صفحات بعدی یا قبلی منتقل شد.

در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت فرم چند مرحله ای یا چند بخشی در وردپرس را به شما آموزش دهیم.

 

مزایای استفاده از فرم چند مرحله ایی:

فرم های مرحله ای نیز مانند فرم های کلاسیک متناسب با همه‌ی مشاغل خواهد بود و میتوان از آن استفاده کرد. نکته قابل توجه در فرم های مرحله ای نسبت به فرم های کلاسیک این است که ثبت کننده ی فرم در هنگام مواجهه با فرم آنلاین مرحله ای با حجم زیادی سوالات مواجه نخواهد شد و با آرامش بیشتری سوالات طراحی شده رو پاسخگو خواهد بود. ظرافت فرم های مرحله ای باعث میشود در هر لحظه از زمان حین ثبت فرم، شخص بر روی همان فیلد متمرکز شده و چون باقی فیلدها را در یک صفحه نمی‌بیند نسبت به پاسخ همان فیلد با دقت بیشتری عمل خواهد کرد.

نمایش فرم های خطی در موبایل بهتر و استفاده از آن آسان تر خواهد بود و با توجه به این که اکثر افراد برای ثبت فرم از موبایل استفاده میکنند استفاده از چنین فرم هایی توصیه میشود. فرم های مرحله ای با توجه به این که فقط یک فیلد در هر صفحه وجود دارد به نسبت قابل توجهی به فرم های کلاسیک از ظرافت و سادگی فرم بهره مند هستند که در اغلب موارد کاربران فرمساز آنلاین خواستار چنین شرایطی هستند.

استفاده از فرم های آنلاین طولانی و پیچیده می تواند برای کاربران دشوار باشد.

به عنوان مثال، یک فرم سفارش آنلاین مانند شکل زیر حاوی اطلاعات مورد نیاز زیادی است. کاربران باید اطلاعات تماس، اقلام خریداری شده و روش پرداخت خود را وارد کنند.

برای اینکه فرم ثبت نام تا حد امکان بدون استرس باشد، گزینه های مورد نوع دکمه ای و یک فرم چند مرحله ای را پیاده سازی کرده ایم که به شما امکان می دهد موارد را یکبار در مرحله بررسی کنید.
از آنجایی که بسیاری از کاربران از طریق گوشی های هوشمند به سایت دسترسی پیدا می کنند، ما صفحه نمایش گوشی هوشمند را به گونه ای طراحی کردیم که ساختاری حداقلی داشته باشد که تنها از فرم اصلی بصری و ثبت نام با تاکید بر تبدیل تشکیل شده است.

 

سخن آخر

ممکن است فرم‌های شما پیچیده و دارای فیلدهای زیادی باشند، در این حالت پر کردن تمامی فیلدها و نمایش همه بخش‌ها در یک صفحه به کاربر چندان خوشایند نیست، پس در قدم اول با ساخت فرم چند بخشی در وردپرس رابط کاربری بهتری را ارائه می‌دهید.

با استفاده از فرم چند مرحله ای از طریق فرمساز فرمول، انعطاف‌پذیری بیشتری از نظر طراحی و نحوه ارائه بخش های فرم به کاربران خواهید داد. احتمالا پیش آمده باشد نیاز به ایجاد فرم‌های طولانی‌تر یا پیچیده‌تر را داشته باشید. به جای خسته کردن کاربران با بخش‌های مختلف و یک صفحه طولانی می‌توانید با ساخت فرم چند مرحله ای و تقسیم بخش های مختلف فرم ها را به چند تکمیل و ارسال اطلاعات برای کاربران شما آسان‌تر شود.

ما اهمیت، کارکردها، مزایا و روش‌های پیاده‌سازی مدیریت فرم را توضیح می‌دهیم و مقدمه‌ای آسان برای فرآیند از ایجاد فرم تا جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و همچنین نکات کلیدی برای طراحی مؤثر فرم ارائه می‌کنیم. درک اولیه را به دست آورید تا به شما کمک کند شیوه های مدیریت فرم موثر را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد ابزار مدیریت فرم، نکاتی را که باید در نظر داشته باشید
در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که به شما در انتخاب ابزار مدیریت فرم مناسب کمک می کند. ملاحظات شامل تطابق ویژگی ها و الزامات، سهولت استفاده، سفارشی سازی، پشتیبانی و آموزش، امنیت و حریم خصوصی، یکپارچه سازی و مقیاس پذیری، و قیمت و هزینه است. ما به شما در درک نکات کلیدی هنگام انتخاب ابزار کمک می‌کنیم و راهنمایی در مورد انتخاب بهترین ابزار مدیریت فرم ارائه می‌کنیم.

یکی از بخش‌های لازم و ضروری در هر وبسایت فرم‌ها هستند، کلیه وبسایت‌ها با هر نوع کسب وکاری لازم است برای افزایش تعامل با کاربر و نرخ تبدیل از فرم‌های مختلفی استفاده کنند. فرم‌های گوناگونی از جمله فرم تماس، ارتباط با ما، فرم پرداختی و غیره وجود دارند که بنا به کاربرد و نیاز سایت می‌توانید از آن‌ها در قسمت‌های مختلف وبسایت خود استفاده کنید.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *